Köpvillkor

Här kan du läsa om våra köpvillkor och leveransvillkor.

Generellt

  • Fraktavgift 45 kr.
  • Alla priser i webbutiken är inklusive moms.
  • Alla varor förblir Super Ninjas egendom tills full betalning mottagits.
  • Alla bedrägeriförsök polisanmäls alltid. Vår butik förbehåller sig rätten att häva ett köp vid misstankar om bedrägeri.
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan.

Betalningsmetoder

  1. Kortbetalning med VISA eller MasterCard: Vi samarbetar med Klarna och DIBS Payment Services för säkra kortbetalningar. Betalningar sker på en säker sida med SSL-certifikat.
  2. Faktura, betalning 14 dagar – Klarna: Fakturabetalning sker inom 14 dagar från det att varorna skickats. Kreditvärdighet och personnummer krävs för denna betalningsmetod.
  3. Delbetalning med Klarna: Möjlighet finns att dela upp betalningen på 3, 6, 12 eller 24 månader. Ränta och avgifter tillkommer för längre delbetalningsperioder.

För mer information läs Klarnas villkor här.

Leveranser

  • Vi skickar paket med DHL eller DB Schenker till ditt närmaste ombud. Normal leveranstid är 2 vardagar från vårt lager.

Ej hämtade paket

  • En avgift på 300 kronor debiteras för paket som inte hämtas ut. Om du ångrar beställningen när paketet redan har skickats från oss måste du hämta ut det och returnera det tillbaka till oss, annars registreras paketet som ej mottaget och debiteras automatiskt.

Transportskador

  • Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketen och/eller innehållet skadat när du mottager den, ska det rapporteras omedelbart på plats. Har du öppnat paketet och upptäcker att något är skadat ber vi dig ta en bild som visar skadan och bifoga den i ett mail till: info@lindenbaum.se.
  • När du returnerar paket till oss står du själv for transportrisken. Om varan är skadad ska du skicka tillbaka den till oss, så skickar vi en ny produkt. Vi står för fraktkostnaden när det gäller skadade paket.

Ångerrätt

  • Kunden har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med lagen för alla köpavtal av varor som sker via webb och annan försäljning utanför fast försäljningsort. Super Ninja erbjuder alltid 90 dagars full avbeställningsrätt. Ångerrätten gäller endast om varan och originalemballaget är oförstört, men i enlighet med lagen har kunden alltid rätt att hantera varan på det sätt som är nödvändigt för att upptäcka egenskaper och funktion.
  • Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en vara till oss betalar vi tillbaka beloppet för köpet men vi har rätt att göra avdrag för eventuella värdeförluster som har uppstått av onödig användning av produkten i syfte att prova dess egenskaper och funktion. Värdeförlusten bedöms från fall till fall. Ångerperioden börjar gälla från den dagen kunden mottager varan.
  • Du som kund har ansvar för risken vid returfrakt: denna risken inkluderar bland annat om produkten skadas eller försvinner under transport.

Retur

  • För att göra en retur måste du alltid ta kontakt med vår kundservice.

Reklamationsrätt

Som kund har du enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en vara om det skulle visa sig att den har ett ursprungligt fel eller brist. Reklamationsrätten gäller under en period av upp till tre år från det att du mottagit varan, vilket innebär att du kan anmäla fel som fanns redan vid köptillfället även om felet visar sig senare. Vid reklamation ber vi dig kontakta vår kundservice via e-post eller telefon och ange ditt ordernummer samt en kort beskrivning av felet – gärna med foton som visar problemet. Vi utvärderar därefter reklamationen och, vid godkänt fel, erbjuder vi reparation, utbyte eller återbetalning. Vid retur av en reklamationsvara står vi för den nödvändiga returkostnaden. Om du har några frågor kring hur du går tillväga med en reklamation är du alltid välkommen att kontakta oss för vidare information.

Uppdateringar och GDPR

  • Köpvillkoren kan komma att uppdateras. Se vår Integritetspolicy för information om hur vi hanterar personuppgifter enligt GDPR.